Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(33)
Forma i typ
Książki
(25)
Artykuły
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(12)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław
(9)
Kwieciński Zbigniew
(7)
Kowalewska Barbara
(6)
Głażewski Michał
(5)
Carlgren Frans
(2)
Schuberth Ernst
(2)
Bzibziak Małgorzata
(1)
Dziurzyńska Urszula
(1)
Dąbrowska Joanna
(1)
Finser Torin M
(1)
Jaffke Christoph
(1)
Jaffke Freya
(1)
Kardel Telse
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kayser Martina
(1)
Kiersch Johannes
(1)
Klingborg Arne
(1)
Maier Magda
(1)
Makowska-Brzychczyk Małgorzata
(1)
McKeen Claudia
(1)
Meyer Maria
(1)
Neider Andreas
(1)
Oehlmann Christel Gisela
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Patzlaff Rainer
(1)
Pawliszak Leokadia
(1)
Prokopiuk Jerzy
(1)
Saßmannshausen Wolfgang
(1)
Steiner Rudolf
(1)
Szymański Mirosław Stanisław
(1)
Wagemann Paul-Albert
(1)
Witkowska-Tomaszewska Anna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Łyczewska Ewa
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy szkolni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Pedagogika waldorfska
(33)
Pedagogika
(13)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(13)
Metoda Montessori
(8)
Wychowanie
(8)
Montessori, Maria (1870-1952)
(7)
Pedagogika egzystencjalna
(7)
Pedagogika kultury
(7)
Pedagogika personalistyczna
(7)
Pedagogika pragmatyzmu
(7)
Pedagogika religii
(7)
Techniki Freineta
(7)
Edukacja alternatywna
(6)
Pedagogika Janusza Korczaka
(6)
Pedagogika pozytywistyczna
(6)
Antypedagogika
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(5)
Pedagogika antyautorytarna
(5)
Pedagogika emancypacyjna
(5)
Pedagogika krytyczna
(5)
Pedagogika międzykulturowa
(5)
Pedagogika postmodernizmu
(5)
Dziecko
(4)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika Petera Petersena
(4)
Dewey, John (1859-1952)
(3)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(3)
Pedagogika Nowego Wychowania
(3)
Społeczństwa pierwotne
(3)
Systemy szkolne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(2)
Matematyka
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Petersen, Peter (1884-1952)
(2)
Plan daltoński
(2)
Pory roku
(2)
Steiner, Rudolf
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adwent
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dzień Wszystkich Świętych
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Finser, Torin M. (1956- )
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jesień
(1)
Języki
(1)
Karnawał
(1)
Lalki
(1)
Lato
(1)
Macierzyństwo
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narracja
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neill, Alexander Sutherland
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niemowlę
(1)
Odżywianie
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika Gestalt
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Petersen Peter (1884-1952)
(1)
Podmiotowość
(1)
Retoryka
(1)
Samodzielność
(1)
Szopka
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr lalek
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wielkanoc
(1)
Wielki Post
(1)
Wielki Tydzień
(1)
Wiosna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wycinanki
(1)
Wyliczanki
(1)
Zesłanie Ducha Świętego
(1)
Zima
(1)
Łopuszański, Tadeusz
(1)
Temat: czas
1901-
(4)
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(1)
1918-193
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura ludowa
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Opowiadanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Streszczenie w języku angielskim
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Trendy
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Książka jest rezultatem dialogu. Czytelnik znajdzie w niej różne stanowiska i odmienne punkty widzenia odnośnie do rozmaitych zagadnień. Pierwotnie chodziło o publikację, która przedstawiałaby stan aktualnej dyskusji naukowej na temat nauczania języków obcych w szkole na poziomie nauczania początkowego. Przykłady dydaktyczne są świadomie przytaczane tylko z j. angielskiego, który jako język obcy jest najpowszechniej nauczany w klasach początkowych w szkołach europejskich. Można je jednak bez żadnego problemu odnieść także do francuskiego i rosyjskiego, korzystając z kompendiów i prezentacji, pochodzących z doświadczeń dydaktycznych szkół waldorfskich. W tej książce słowo nauczyciel jest używane w znaczeniu człowiek, dokładniej: człowiek nauczający i wychowujący. Szkoły waldorfskie znane są z tego, że już od 1919 roku nauczają od pierwszej klasy dwóch języków obcych. Fundamentem, na którym opiera się waldorfska metoda nauczania tego przedmiotu podczas trzech pierwszych lat nauki szkolnej, jest bardzo silna u małych dzieci - i utrzymująca się jeszcze do mniej więcej dziewiątego roku życia - potrzeba naśladowania. Dzieci uczą się języków obcych w taki sam sposób jak języka ojczystego - przez słowo mówione. Na lekcjach prowadzą krótkie dialogi, śpiewają piosenki, recytują wierszyki, odgrywają scenki teatralne itp. Małe dzieci posiadają niezwykle silną umiejętność zapamiętywania dźwięków słów. Ich narządy artykulacyjne są niesłychanie plastyczne, dzięki czemu potrafią odtwarzać, pod względem fonetycznym bezbłędnie, to, co usłyszały. Wyniki nauczania okazują się najlepsze wtedy, kiedy przyswajanie dźwięków obcej mowy ma formę zabawy połączonej z ruchem ciała. Elementy gramatyki oraz pisanie niewielkich obcojęzycznych tekstów wprowadza się w szkołach waldorfskich dopiero w czwartej klasie, to znaczy w wieku 9-10 lat. Przykłady, z których korzystają autorzy książki, zaczerpnięto z j. angielskiego, jest to bowiem w programie europejskich szkół podstawowych najczęściej nauczany język obcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104752 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31861 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74760, 74759 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38158, 38159 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci - razem lub indywidualnie - rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub np. woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają m.in. wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12-13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i "mobilne", aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107014 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48908, 49262 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci – razem lub indywidualnie – rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub na przykład woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają między innymi wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12–13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i „mobilne”, aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66752 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Freya Jaffke przedstawia jeden z charakterystycznych rodzajów codziennych zabaw w przedszkolu waldorfskim - teatrzyk lalek. Rozpoczyna od najprostszych improwizowanych zabaw, w których uczestniczą tylko własne rączki dziecka, następnie prezentuje zabawy z udziałem zabawek zrobionych na poczekaniu "z niczego": z odrobiny runa owczego, chusteczki lub patyczka, kończy zaś na opisach przedstawień z własnoręcznie wykonanymi marionetkami i pacynkami. Przedstawień, w których animatorami są wychowawczynie przedszkolne, najstarsze przedszkolaki oraz dzieci w wieku szkolnym, a które poprzedza zawsze okres długich i starannych przygotowań. Teatrzyk lalek stanowi jedynie pewien specyficzny rodzaj codziennej zabawy w przedszkolu waldorfskim. Poniżej opiszę w największym skrócie inne typowe cechy takiego przedszkola. Rozpocznę od wyglądu lokalu, od rzeczy, które zwracają uwagę każdego, kto po raz pierwszy przestąpi próg przedszkola waldorfskiego. Pierwsze ogólne wrażenie to atmosfera domowej przytulności i estetycznoşści, wyrażająca się w wyglądzie mebli, zabawek oraz elementów dekoracyjnych. Wszystko, na czym zatrzymuje się wzrok obserwatora, jest starannie dobrane i wykonane z naturalnych materiałów. Ściany, utrzymane w barwach jasnoróżowych, promieniują ciepłem i wesołością, zdają się sprzyjać dziecku i osłaniać je. Na dobrze widocznym miejscu znajduje się zawsze tak zwany kącik pór roku. Na stole bądź półce rozpostarte są chusty w delikatnych, pastelowych barwach, a na nich, wśród pniaczków, kory, kamyków i szyszek, można odnaleźć nie tylko to, co w danym momencie ukazuje nam za oknem świat przyrody (na przykład wiosenną gałąź z otwierającymi się pączkami, owoce jesieni bądź fragment zimowego pejzażu), lecz również treść zbliżającego się święta (na przykład drzewko z zawieszonymi pisankami i chlebowym kogucikiem, stajenkę betlejemską lub wizerunek świętego Marcina oddającego - zgodnie z legendą - w mroźny listopadowy wieczór połowę swego płaszcza zmarzniętemu żebrakowi).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Najnowsze wydanie książki prof. Johannesa Kierscha stanowi syntetyczne wprowadzenie w jedną z odmian pedagogiki alternatywnej początku XX w., mającej za sobą okres dynamicznej inicjacji i rozwoju, dramatycznych ograniczeń i zakazów w okresie narodowego socjalizmu i w dobie II wojny światowej oraz doświadczającej wraz z przełomem XX i XXI wieku renesansu, wychylającego tę myśl i praktykę edukacyjną w przyszłość. Publikacją tą wydawca rozpoczyna cykl książek z obszaru pedagogii waldorfskiej. Treść tych pozycji i ich warstwa metodyczna stają się zaproszeniem dla nauczycieli poszukujących skutecznych metod kształcenia i wychowania mimo istniejących trudności i złożoności wiedzy czy pojawiających się problemów socjalizacyjnych w życiu dzieci i młodzieży społeczeństw ponowoczesnych. Nie chcemy w tym miejscu dokonywać wprowadzenia do wprowadzenia, gdyż mamy w Polsce literaturę z zakresu tej pedagogiki, ale biorąc pod uwagę niezwykle trafny styl narracji autora tej publikacji, pragniemy osadzić ją w kontekście szeroko pojmowanych badań i recepcji współczesnych prądów czy modeli edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61950 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Czy słuszne są postulaty pojawiające się często w środowiskach pedagogicznych i realizowane w projektach reform oświatowych o konieczności wczesnej stymulacji intelektualnej oraz o potrzebie wprowadzania przedszkolnych programów dydaktycznych? Czy ograniczanie zakresu swobodnej zabawy i jednostronne przyspieszanie rozwoju kognitywnego rzeczywiście optymalnie pomagają w zdobywaniu przez dziecko podstawowych kompetencji prospołecznych? Jakie to może mieć konsekwencje dla sensoryczno-motorycznego rozwoju małego dziecka? Kiedy dziecko jest dojrzałe do podjęcia nauki w szkole? Grupa wybitnych pedagogów niemieckich prezentuje waldorfską wizję takich kwestii, jak: dojrzałość szkolna, harmonijny rozwój dziecka, specyfika uczenia się w wieku przedszkolnym oraz w pierwszych latach nauki szkolnej. W publikacji znajdujemy obszerne omówienie celów, zakresów i metod pracy z dziećmi na tym etapie kształcenia. Wiele miejsca poświęca się także takim zagadnieniom, jak salutogeneza (zdolność osobowości do samouzdrawiania) i rezylencja (umiejętność zwycięskiego przechodzenia przez kryzysy życiowe), oraz sposobom odpowiedniego kierowania procesami wychowawczymi, aby te cechy mogły się u dziecka ukształtować. Książka jest napisana przystępnym językiem i ma przejrzystą strukturę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31789 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79710, 79712, 79711 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38138, 38139 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83523, 83522, 83521 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55514 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101436 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67530 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej